۱۳۸۷ مهر ۸, دوشنبه

نظر یک شیعه بنام محقق

سلام علیکم. در مورد ادیان الهی تحقیق و جستجو کرده و به اسلام رسیدم. دیدم که فرق گوناگون دارد. در میان این فرق و پس از تحقیق در مورد عقاید هریک تشیع را انتخاب کردم. هم بر اساس قرآن و هم بر پایه ی عقل.
شما را نیز به تعقل دعوت میکنم.

جواب دوست گرامی


دوست عزیز فکر نکنم شما تازه مسلمان باشی این هم یکی از داستان های ساختگی مثل اسلام تیجانی است دوما این انتخاب شما نه بر اساس قرآن بوده ونه بر اساس عقل .بر اساس قرآن نبوده چون شما که در حقیقت قرآن را به کتاب حقیقت قبول ندارید وآن را تحریف شده می دانید وقرآن اصلی شما پیش امام مهدی است وهنوز نیامده آیا شما پیش امام مهدی رفته تحقیق کردی که این ایمان شما بر اساس قرآن بوده توجه کن به این روایات.

اول: آن گروه از علمای شیعه که صریحاً می‌گویند: قرآن تحریف شده و ناقص می‌باشد.

1- علی بن ابراهیم قمی

در مقدمه تفسیرش (ج 1/36 ط. دار السرور« بیروت) می‌گوید: اما آنچه از حروف که بجای دیگری تحریف شده پس مانند فرمایش خداوند:

﴿لِئَلاَّ یَکُونَ لِلنَّاسِ «علی الله » حُجَّةٌ إِلاَّ الَّذِینَ ظَلَمُواْ مِنْهُمْ﴾ .

یعنی: «نه برای آن کسانی از آنها که ستم کردند».

فرموده خداوند:

طبرسی در کتاب الاحتجاج از أبوذر غفاری (رضی الله عنه) روایت می‌کند که فرمود: هنگامی که رسول الله (صلى الله علیه وسلم) وفات نمودند، علی (علیه السلام) قرآن را جمع‌آوری کرد، و آن را نزد مهاجرین و انصار آورد و بر آنان عرضه نمود بخاطر این که رسول الله او را به این کار وصیت نموده بود.

پس هنگامی که ابوبکر آن را باز کرد، در اولین صفحه‌ای که باز کرد زشتی و رسوائی قوم را دید، آنگه عمر پرید و گفت: ای علی، این را برگردان ما به آن هیچ حاجتی نداریم.

پس علی (علیه السلام) آن را گرفت و برگشت، سپس آنان زید بن ثابت را آوردند – و ایشان قا‌ری قرآن بود – پس عمر به وی گفت: همانا علی نزد ما قرآنی آورد که در آن رسوائی و زشتی مهاجرین و انصار می‌باشد، و ما آمده ایم که قرآن را جمع‌آوری کنیم، و آنچه که سبب رسوائی و هتک مهاجرین و انصار می‌باشد از آن حذف نمائیم، آنگاه زید این را پذیرفت، سپس هنگامی که عمر به خلافت رسید از علی خواست که آن قرآن را به آنان دهد تا آن را در بین خودشان تحریفش نمایند .

مرآة العقول من شرح أخبار آل الرسول» جلد دوازدهم ص 525، در شرح حدیث هشام بن سالم از أبی عبدالله (علیه السلام) فرمود: «همانا قرانی که جبرئیل (علیه السلام) برای حضرت محمد (صلى الله علیه وسلم) آورد هفده هزار آیه بود .

از ابو بصیر از ابو عبدالله (علیه السلام) روایت است که فرمود: همانا نزد ما مصحف فاطمه (علیها السلام) می‌باشد: و تو چه دانسته‌ای که مصحف فاطمه (علیها السلام) چیست؟ می‌گوید: گفتم: و مصحف فاطمه (علیها السلام) چیست؟ ‌

فرمود: مصحف فاطمه در آن است سه برابر مانند قرآن شما، و قسم بخدا، در آن یک حرفی از قرآن شما در آن نیست می‌گوید: گفتم: قسم بخدا این علم است .

- اصول کافی کتاب الحجه ج، 1 ص، 295.

ابو الحسن عاملی: که می‌گوید: نزد من آشکار صحیح بودن این قول: «تحریف قرآن و تغییرش» بعد از پی‌گیری اخبار و جستجوی آثار، بطوری که می‌توان حکم نمود که از ضروریات مذهب شیعه می‌باشد و همانا از بزرگترین مفاسد غصب خلافت بود .

- مقدمه دوم، فصل چهارم، برای تفسیر مرآة الانوار و مشکاة الاسرار، و برای مقدمه تفسیر برهان بحرانی نیز چاپ شده است.

شیخ یحیی شاگرد کرکی

می‌گوید: خاص و عام از اهل قبله اجماع دارند که همانا این قرآنی که اکنون در دست مردم می‌باشد کل قرآن نیست، و همانا چیزهای از قرآن از بین رفته که در دست مردم نیست .

بنقل از کتاب: فصل الخطاب فی اثبات تحریف کتاب رب الارباب طبرسی ص، 23، و وی این کلام را از کتاب الامامه، تالیف یحیی شاگرد کرکی نقل کرده است.



ودوما بر اساس عقل انتخاب نکردی چون اعمالی مثل صیغه وخصوصا صیغه کردن با دختران زیر دوسال خلاف عقل وفطرت است کمی به این روایات توجه کن .



صدوق از امام جعفر صادق- علیه السلام -روایت می کند که فرمودند:

« ( إن المتعة دینی و دین آبائی فمن عمل بها عمل بدیننا و من أنکرها أنکر دیننا و اعتقد بغیر دیننا) یعنی صیغه دین من و دین پدران من است کسی که به آن عمل کند به دین ما عمل کرده وکسیکه آنرا انکارکند دین ما را انکارکرده وبه دین دیگری غیر از دین ما معتقد شده است »

من لا یحضره الفقیه 3/366

ملاحظه فرماییدکه بنابراین روایت هرکس متعه نکند ،یا آنرا قبول نداشته باشد کافر است !

ثواب صیغه!

ازامام صادق -علیه السلام- پرسیده شد: آیا صیغه ثواب دارد ؟ فرمود:

« اگر مقصودش از آن رضای خدا باشد ،در ازای هر کلمه ای که با او صبحت کند یک نیکی برایش نوشته می شود و هر باریکه به او نزدیک شود خداوندگناهی را از او میبخشد ، وهرگاه غسل کند به انداره قطرات آبیکه بربدنش ریخته خداوند گناهانش را می آمرزد »

من لایحضره الفقیه3/366

پیامبر خدا -صلی الله علیه وآله- فرمودند!:

« من تمتع بإمراة مؤمنة کأنما زار الکعبة سبعین مرة »

-کسی که یک مرتبه با زن مسلمانی صیغه کند گویا هفتاد مرتبه خانه کعبه را زیارت کرده است!" دقت کنید ، آیا واقعا یک مرتبه صیغه کردن ! ثواب هفتاد زیارت کعبه را دارد ؟!

پیامبر- صلی الله علیه و آله – فرمودند:

« من تمتع مرة أمن من سخط الجبار »

-کسی که یکبار صیغه کند از غضب خدای جبار در امان می ماند" و کسی که دو بار صیغه کند با ابرار محشور میگردد وکسیکه سه بارصیغه کند در بهشت دوشادوش من خواهد بود.

من لا یحضره الفقیه 3/ 366

ارتقای درجه!

آقای فتح الله کاشانی در تفسیر منهج الصادقین از پیامبر-صلی الله علیه و آله- روایت می کند که:

« فرمودند کسی که یک مرتبه صیغه کند به مقام امام حسین -علیه السلام- میرسد و کسی که دو مرتبه صیغه کند به مقام حضرت امام حسن- علیه السلام- می رسد، وکسی که سه مرتبه صیغه کند به درجه مولا علی- علیه السلام -می رسد، وکسی که چهار مرتبه صیغه کند به درجه من می رسد »

دقت کنید که طبق این روایت اگر یک انسان پلیدی یک مرتبه صیغه کند ارتقاء درجه میکند و به مقام شامخ امام حسین علیه السلام می رسد، واگر دو بار سه بارو چهار بار صیغه کند به ترتیب درجات امام حسن و امیر المؤمنین و رسول اکرم- صلی الله علیه و آله - را کسب می کند ؟!


آیا مقام و منزلت رسول اکرم و ائمه اطهار تا این حد آسان است که باچنین فعل پستی ! بدست آید؟! حتی اگر این صیغه کننده از نظر ایمانی به مرتبه بلندی رسیده باشد آیا ممکن است درجه او به امام حسین یا برادر یا پدر یا جد بزرگوارش برسد ؟!.

منزلت رسول اکرم- صلی الله علیه وآله – وائمه اطهار- علیهم السلام- بسیار بالاتر و ارزشمندتر از آن است که کسی بتواند به آن دسترسی پیدا کند هر چند که از نظر ایمان و عمل ترقی کند.



سِنّ صیغه

این را هم بدانیدکه برای زن صیغه شونده شرط نیست که به سن بلوغ رسیده باشد، بلکه دختر ده ساله ! را نیز می توان صیغه کرد!.

از امام صادق علیه السلام پرسیده شد : دختر کوچک را هم می توان صیغه کرد ؟ فرمودند :

« بله ، مگر اینکه خیلی کوچک باشد که فریب بخورد، پرسیده شد در چه سنی فریب نمی خورد ، فرمود در ده سالگی»

فروع کافی(5/ 463) و تهذیب ( 7 / 255)

در این روایت که به امام صادق -علیه السلام- نسبت داده شده حد أقل سن صیغه ده سال در نظر گرفته شده ولی بنده می گویم بعضی ها معتقدند که دختر شیر خوار! را نیز می توان صیغه کرد!.

فتوای امام خمینی

امام حتی صیغه کردن بادختر شیرخوار را نیز جایز می دانستند ، لذا فرموده اند:

« نزدیکی با زوجه قبل از تمام شدن نُه سال جایز نیست و اما سایر لذت ها مانند لمس نمودن با شهوت و بغل گرفتن و تفخیذ حتی در شیرخوار اشکالی ندارد!! »

تحریر الوسیله جلد سوم با ترجمه فارسی مسأله12

دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
برگرفته از سایت صراط مستقیم

۲ نظر:

ناشناس گفت...

بنده به عنوان یک طلبه نا چیز در مورد این مطالب آماده مناظره هستم
اگر شما هم چنین آمادگی را دارید و صرفا از روی تقلید صرف این مطالب را
ننوشته اید ابتدا میزان تحصیلات و محل زندگی خود را برای من ایمیل کنید تا
وارد مناظره شویم
با کمال تقدیر و تشکر

ناشناس گفت...

اما آدرس ایمیل من
mfarzanegan@yahoo.com